Controle over de voorraad met de voorraadmachine

Voorraad is een belangrijk aspect binnen een organisatie. Met de juiste hoeveelheid voorraad voorkom je het misgrijpen op artikelen. Een oplossing is het plaatsen van een voorraadmachine op de werkplek, in combinatie met een centraal registratiesysteem. Jeroen van Dijk vertelt waarom de voorraadmachine de oplossing is om controle te krijgen over de voorraad.

Wat is een voorraadmachine?

“Een voorraadmachine is een goede oplossing voor het uitgeven van verbruiksartikelen op de werkvloer. Om te beginnen krijgt elke medewerker een persoonlijke ID-tag om artikelen uit de machine te halen. Vervolgens scant de medewerker deze bij de machine. Deze registratie is nodig om verschillende overzichten te creëren. Zodat de klant  inzicht krijgt in het verbruik van producten per project of per werknemer”

Hoe voorkom je hiermee het misgrijpen op artikelen?

“Dit gaat heel eenvoudig. De voorraadmachines kunnen we koppelen aan een centraal registratiesysteem. Wanneer er een minimale voorraad nadert, geeft het het geeft een seintje. Wij ontvangen dit signaal en vullen vervolgens het artikel aan. De artikelen die in een voorraadmachine moeten, liggen op voorraad in ons magazijn. Zo voorkomen we dat de klant misgrijpt op een artikel en het proces stil komt te liggen”

voorraad

Past een hele voorraad in een voorraadmachine?

“Iedere organisatie, of zelfs afdeling heeft andere wensen betreffende de voorraad. Om te beginnen is er veel mogelijk. Naast een basismodel zijn er ook verschillende uitbreidingsmodules. Het is mogelijk om meerdere voorraadmachines aan elkaar te koppelen. Zo kunnen we altijd tot een passende oplossing komen. Alle voorraadmachines maken gebruik van het innovatieve en gepatenteerde EasyFlex uitgiftesysteem. Dit systeem maakt gebruik van aanpasbare motoren. De voorraadmachines kunnen we afstellen naar de eigenschappen van een artikel. Daardoor kunnen doosjes, flessen of spuitbussen probleemloos worden uitgegeven.

Hoe haal je een artikel uit de voorraadmachine?

“Wanneer een medewerker een bepaald artikel uit de automaat nodig heeft, dient deze zich vooraf te identificeren. Dit kan door middel van een ID-tag. Indien de identificatie wordt herkend, kan de medewerker het gewenste product selecteren via het toetsenbord om de uitgifte van verbruiksartikelen te starten. Vervolgens wordt er gekeken of het artikel uitgegeven mag worden. Standaard kan iedere medewerker alle artikelen selecteren. Daarnaast is het mogelijk om afdelingsrestricties of verbruikslimieten in te stellen. Indien er binnen een organisatie al gebruik wordt gemaakt van tags of pasjes, kunnen deze ook gebruikt worden voor identificatie bij onze voorraadmachines.”

Beschadigen er wel eens artikelen bij de uitgifte?

“We hebben tot nu toe nog niet meegemaakt dat een artikel daadwerkelijk beschadigd is door toedoen van de machine. Naast de reguliere machines hebben ook voorraadmachines met lift. Deze lift haalt als het ware het artikel op in de machine. Dit verkleint de kans op beschadigingen.”

Wat is het grootste voordeel van een voorraadmachine?

“Weten waar je aan toe bent. Deze service is erop gericht om kosten en tijd te besparen. Daarnaast staat gemak voorop. In onze showroom staat een voorraadmachine. Hiermee kunnen we een demonstratie geven aan de klant. Op deze manier kan de klant ervaren hoe het uitgifteproces op de werkvloer verloopt. Bij interesse is kan men contact met ons opnemen. We maken dan een afspraak om te kijken wat kunnen betekenen. De mogelijkheden zijn eindeloos als je in oplossingen denkt.”

Heeft u een vraag?

Bel 0412 634 831

Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:00 - 17:30

Of stuur een bericht
Copyright © 2021 GBI van Dijk Bouw & Techniek
Disclaimer
Website Vivars