Zorgenvrij dankzij het Kleding Management Systeem

Bij Muller Bouw is magazijnbeheerder/monteur Fons Sas sinds jaar en dag verantwoordelijk voor de bedrijfskleding van het familiebouwbedrijf. Met zo’n 70 medewerkers was het altijd een fikse logistieke klus om iedereen van de juiste kleding te voorzien. Totdat ze overstapten naar het Kleding Management Systeem van GBI van Dijk Bouw en Techniek.

pand-mullerbouw

Muller Bouw – dat sinds 1928 bestaat – is zijn tijd vaak vooruit. Fons Sas: “Zo werkten we hier al heel vroeg met bedrijfskleding. Eerst nog zonder belettering, maar wel al in één kleur. Het was altijd een hele klus om iedereen van de juiste kleding te voorzien. Zoveel mensen, zoveel maten en zoveel wensen. Want wat de één een fijne broek of een prettige schoen vindt, bevalt een ander niet…”

Eigen account

Omdat deze klus veel tijd van Fons begon te vergen, ging hij op zoek naar een partij die hem dit uit handen kon nemen. Gelukkig kreeg hij lucht van onze plannen. “We kennen GBI van Dijk Bouw en Techniek al lang, omdat we hier ook onze bouwmaterialen afnemen.” Samen met Fons hebben we gekeken naar een online oplossing voor bedrijfskleding, waarbij werknemers via hun eigen account werkkleding kunnen bestellen. Oftewel: het Kleding Management Systeem.

Enorme bus

Voordat het systeem in gebruik genomen kon worden, moest er eerst zicht komen op hoeveel werkkleding een medewerker in een bepaalde functie daadwerkelijk verbruikt. “Daar heeft GBI van Dijk Bouw en Techniek ons goed in ondersteund”, aldus Fons. “De volgende stap was het samenstellen van kledingpakketten per functiegroep. Maar ook de maten moesten vastgesteld worden. Er reed een enorme bus voor met alle soorten kleding. Medewerkers kwamen op afspraak passen. Dat was een vrolijke toestand.”


Geen ‘puntenlijsten’ meer

De maten, maar bijvoorbeeld ook de contactgegevens, werden door ons in het systeem gezet. Fons: “Elke medewerker kan nu zelf rechtstreeks zijn of haar kleding in de juiste maat bestellen. Er is ook een opmerkingenveld. Afgevallen of iets gegroeid? Dan meld je dat even online en ze passen het gelijk aan.” Medewerkers kunnen ook hun punten bekijken, vertelt Fons. “Iedereen krijgt bij ons een X aantal punten per jaar. Die staan voor een bepaald budget dat ze vrij kunnen besteden. Ik hoef nu ook geen ‘puntenlijsten’ meer bij te houden.”

Stukken efficiënter

Ook fijn: de bestelling wordt per persoon verpakt en met een duidelijke tenaamstelling binnen twee weken afgeleverd bij Muller Bouw. “Eerder was ik veel tijd kwijt met bestellingen controleren, uitzoeken wat voor wie was en zelf bundelen. Dat hoeft nu niet meer. Bij GBI van Dijk Bouw en Techniek heb ik bovendien maar één contactpersoon. Dat is een verademing. Het bedrukken van de kleding doen ze in eigen beheer; ook dat scheelt veel tijd.”

Dik tevreden dus? Fons knikt: “In het begin waren er nog wat kinderziektes, maar die zijn allemaal verholpen. Sindsdien loopt het gesmeerd. Het hele proces van bestellen, uitleveren en administratie is nu stukken efficiënter. Ik ben echt ontzorgd en kan iedereen het systeem aanraden.”

Meer weten over ons Kleding Management Systeem? Bekijk onze pagina hier

Ontdek hoe eenvoudig het beheren van jouw kledingbestand kan zijn met GBI van Dijk’s Kleding Management Systeem. Vraag nu de gratis demo aan en ervaar zelf de vele voordelen van onze innovatieve oplossing. Klik nu op de knop om de gratis demo aan te vragen en ontdek hoe GBI van Dijk kan helpen om jouw kledingbestand optimaal te beheren.

Heeft u een vraag?

Bel 0412 634 831

Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:00 - 17:30

Of stuur een bericht
Copyright © 2024 GBI van Dijk Bouw & Techniek
Privacybeleid
Website Vollan